måndag 4 april 2011

Liten uppdatering...

Som sagt...det var längesen jag skrev... Sista skoldagen klarades av och jag fick mycket fint omdöme på mitt examensarbete...innehållet handlade om att konkretisera mål från läroplanen, planera och genomföra en del experiment med barnen och sedan skriva en rapport om detta. Resultatet blev jag nöjd med och lärarna skrev: "En tydlig röd tråd. Det är roligt att läsa din rapport. Som du beskriver det är det nästan som att man ger sig ut på en spännande resa utan att man vet var man hamnar även om man hade tänkt hamna på ett speciellt ställe. Du visar prov på att du är en reflekterande och lärande pedagog. Du uppmuntrar de lite tystare barnen på ett genomtänkt sätt. Du har konkreta mål och din planering följer målen. Du har med enkla bra experiment (gillar speciellt hur du håller på med värme och vattnets faser). Du motiverar och problematiserar på ett bra sätt."..... "Det finns en lyhördhet och en nyfikenhet från dig som pedagog..." (från ett av de andra arbetena som jag lämnat in tidigare...) Jag sträcker på mig, känner mig trygg och stolt i min yrkesroll och känner att jag är på rätt plats! Är så glad och tacksam att jag fått gå denna utbildning som utvecklat mig massor! Nu är det så roligt att få planera den vardagliga verksamheten med all ny inspiration till hjälp! Tycker verkligen om mitt jobb!!!

2 kommentarer: