söndag 27 februari 2011

Underbara helg!

Igår var en alldeles underbar dag! Frukost med barnen, de hämtades av sin pappa som också skjutsade mig till tåget mot Malmö för att tillbringa em och kväll med mina älskade bästisar! M träffade jag redan på tåget och N mötte upp vid Triangeln, därefter styrde vi direkt stegen mot Konditori Hollandia, mums! Fikade och snackade av oss lite där, sen fick vi gå vidare till Konserthuset för att se Mia Skäringer. Detta var bokat sen länge och jag hade verkligen längtat och sett framemot att få se och höra henne live. Jag har läst hennes bok, följt hennes blogg, sett både Solsidan och Mia & Klara och bara älskar henne!!! Kan bara säga att föreställningen överträffade ALLA förväntningar. Vi skrattade och grät om vartannat och allt var superbra. En härlig mix av komik och tragik. Dessutom sjöng hon alldeles alldeles underbart!!!

Tyvärr missade jag att köpa hennes skiva efteråt, får försöka undersöka om den går att få tag i på annat vis. Väldigt vackra och gripande sånger. Trots att M & N inte sett så mycket av Mia S innan, så var de också jättenöjda. Kul att de gillade henne, eftersom det var jag som initierat att vi skulle gå dit.

Efter över två timmars konstant skrattande var det tyvärr slut och vi styrde kosan mot en liten mysig italiensk krog som hette epicuré, där vi åt en utsökt middag och drack fantastiskt gott vin. Tyvärr var det som alltid, tiden räckte inte. Precis när vi börjat snacka så var det dags att åka hem. Vi var rörande överens om att vi måste ses oftare, och att unna oss tjejdagar då vi tre ses själv och verkligen hinner prata klart (om det nånsin sker...) måste vi göra oftare!!!

UNDERBART MED SÅNA VÄNNER SOM MAN KAN VA SIG SJÄLV MED!!!

N åkte buss och M tog tåg hem, men jag hade turen att bli hämtad av Henrik som kört via Malmö på väg hit. Hem och hämtade barnen som nu hunnit landa hos mamma & pappa.

Idag var det dags för Max att fira sin födelsedag med släkten Eriksson. Eller ja, egentligen är det bara jag och mina föräldrar som heter så nu... Det blev kaffekalas med Max & Felix hembakade kakor och några trevliga timmar tillsammans.

Tack alla för en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar