torsdag 3 februari 2011

Ett härligt flow...

Ibland förstår jag vad idrottsutövare menar med att de får en adrenalinkick av en riktigt tuff utmaning. Jag är nog likadan när det gäller andra tuffa utmaningar. T.ex. om man har en lite tuffare arbetsuppgift som man lyckas ro i land på ett tillfredsställande sätt, då blir jag nästan lite euforisk och nöjdheten vet inga gränser. Så känner jag mig idag, jag tycker jag har ett bra flow...både med jobb, skolan, barnen, kärleken & livet i allmänhet.

Jag är helt säker på att man blir mer vis av ett visst mått motgångar...och i mitt fall har det ju funnits en del motgångar och bekymmer under åren, men nu känner jag att det har gjort att jag så mycket mer uppskattar när livet fungerar, när jobbet fungerar, när kroppen fungerar.

Det är också skönt att orka och känna att man kan finnas till för andra i ens närhet när de har det tufft. Att kunna lyssna och vara ett stöd till andra känns självklart när man själv behövt det så många gånger. Som min mamma brukar säga angående att lyssna på andra:

"Det finns en anledning till att man har två öron och en mun"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar