tisdag 18 januari 2011

Övning: Positivt tänkande

Kan ju inte direkt påstå att det känns så kul här hemma just nu... Barnen har åkt, Henrik har åkt, vädret är grått och trist, kroppen känns sådär efter senaste veckans anfall, nio dagar till lön, mycket att plugga som jag bara somnar ifrån, saknar jobbet, barnen och kollegorna...osv...osv...

MEN!!!

Nu ska jag träna mig i POSITIVT TÄNKANDE!

Mycket att läsa och jag tycker det är intressant och kul! Jag är tacksam att ha fått den här chansen och ska göra det bästa av det! Nu kan jag dessutom plugga när som helst utan att störa någon eller störas av någon...
Henrik iväg i 20 dagar, vilket gör att helgerna inte går åt till kollektivtrafik till Österlen, utan kan användas till hushållsarbete eller studier!
Visserligen är vädret grått och trist men det är plusgrader vilket gör att jag slipper skrapa rutorna. Det är ljust längre på eftermiddagen/kvällen och det går mot ännu ljusare tider! I dag är det 3 månader 1 vecka och 2 dagar till vi åker till ROM!!! Då är det vår!!!
Smärtan i mage och axel har gett efter för den här gången. Imorgon ska jag på Osteopat-behandling som förhoppningsvis hjälper långsiktigt också!
Först ska jag jobba en kort stund på morgonen innan behandlingen. På torsdag och fredag blir det konferens med jobb på Hotell Skansen i Båstad! Inte så svårt att tänka positivt kring det; god mat serveras flera gånger om dagen, övernattning i annan miljö, diskussioner och arbete på barnfri tid med kära kollegor! Känns riktigt lyxigt faktiskt!
På torsdag kommer faktiskt också barnbidraget! Det brukar räcka fram till lön ungefär.
Dessutom brukar ju tiden rusa iväg och innan jag vet ordet av så är både barnen och Henrik hemma igen och jag har inte hunnit med hälften av det jag borde...

Se, så duktig jag var som kunde vända allt suck och pust till en massa positivt!!!

Nu ska jag ta en lunchpaus innan pluggandet fortsätter! Och lite frisk luft!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Oh, Hotell Skansen, där har jag också varit på konferens. Riktigt mysigt ställe, hoppas ni får tid att besöka deras spa avdelning också, alltid avkopplande med lite bubbelbad. Annars är det fullt tillräckligt att bara njuta av deras mat...

    SvaraRadera
  2. Japp det ser fint ut på hemsidan. Har "fria aktiviteter" 17-19 på torsdagen innan middagen, så då kan det blir lite re-la-la-laxa... När andra åker till Thailand så kommer jag till Båstad =) Haha

    SvaraRadera