tisdag 4 januari 2011

Carpe Diem

När sjukdomarna avlöser varandra och dagarna inte blir riktigt som vi hade planerat, så försöker jag ändå se det positiva med att stanna upp och bara vara.
När barnen är sjuka är det inte lönt att känna sig stressad över det, det får ta den tid det tar och det är bara att vänta ut det. Lite medicin på vägen blev det för Max idag, så förhoppningsvis ska det gå över lite fortare. Båda pojkarna är ganska slöa och medtagna av sin feber och andra krämpor, men samtidigt börjar vi alla tre bli lite rastlösa av att bara vara hemma nu.
Tv och Tv-spel har gått varma flera dagar och idag ville jag bara ha tyst. Så då ordinerade jag tyst lässtund inne på pojkarnas rum en stund och det behövdes verkligen.
Lite senare ikväll skulle vi se slalom på tv...men vad hände? Jag somnade i soffan och var totalt däckad i ett par timmar...barnen kallade när det var svenskor som skulle åka, men ögonen orkade inte ens vara öppna tills de nått målfållan...
Snacka om att vara avslappnad under min ledighet i alla fall =)
Njuter också av den fina blomman jag fick av mina nyårsgäster...
...och stenen med de kloka orden "Fånga ögonblicket"...som jag fick av min syster och svåger i födelsedagspresent.

CARPE DIEM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar