torsdag 9 december 2010

Vintertrött...

Först några härliga bilder på vårt snögubbeprojekt i söndags. Visst är de fina?
Tyvärr fick de inte stå i fred mer än en halvtimme, innan några "avundsjuka" (?) ungar förstörde dem...så det blev till att ta tag i det och det blev en lång historia...men som tur är hann vi fotografera dem:
Ja, vintern har verkligen kommit tidigt! Rubriken på mitt inlägg kan va tvetydig; både att jag ÄR vintertrött och att jag är TRÖTT på vintern... I fyra veckor har jag dragits med förkylningen som inte vill ge med sig...halsont var varannan dag och täppt, trött, huvudvärk... Vintern i sig är väl just nu väldigt vacker med ett riktigt vitt vinterlandskap vart man än tittar...men jag tycker ju inte om att frysa...Brr...det värsta nu är att jag fryser här inne...det brukar jag aldrig göra...
Men hur som helst så för övrigt är allt bra! Har jobbat nu tre dagar på raken och det har varit superhärligt! Fick världens goaste mottagande i tisdags av en tvååring som tydligen saknat mig...på en halvtimmes måltid satt han nog 15 gånger och vinkade och sa "hej hej Ia" till mig! Åh så goa de är!!!
Imorgon ska jag iväg till skolan och därefter direkt till Henrik. Ska bli riktigt skönt att komma dit och koppla av. Känner att jag behöver bara vara utan en massa måsten. Har lyckats få ihop de flesta julklapparna så det kan jag snart släppa...pengarna börjar ta slut så det är väl bäst att va klar :-)
Barnen är hos sin pappa nu men på måndag är det dags för Felix att gå lucia i skolan. Jag ska givetvis dit och kolla! Ska bli härligt! Tre år sen sist...när han gick på mitt jobb...och då va jag nyss hemkommen efter operation så ska sanningen fram minns jag inte mycket av den luciadagen...usch det vill jag inte tillbaka till. Skönt att magen är snäll nu!
Idag skulle jag egentligen varit på avslutningsglögg med kören, men jag valde att stanna hemma. Kände att det varit fullt upp så jag behövde det. Ska förbereda lite för morgondagen och helgen. Tror jag tar tåget...inte alls sugen på att köra bil till Österlen i detta vädret...
Ha en trevlig go helg alla vänner och glöm inte släcka ljusen! Har precis haft besök av räddningstjänsten för lite upplysning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar