söndag 3 oktober 2010

"Var kommer allt snor ifrån?"

Den frågan fick jag av en 5-åring för sådär 14-15 år sen på mitt dåvarande jobb.

Inte ens som pedagog kan man svara på allt och definitivt inte den frågan... Idag ställer jag mig själv exakt samma fråga... Hur kan en förkylning komma från ingenstans och bara BOM slå till med full kraft???

Efter att ha varit hemma två dagar med magont samt att jag hade lite ont igår, så var jag så glad imorse när jag vaknade smärtfri. Hade aptit även igår och kunde äta normalt och såg framemot att få vara frisk nu. Vad händer då? Jo helt plötsligt börjar jag nysa och snörvla och när vi kom hem i kväll efter att ha firat pappas födelsedag och mamma & pappas 40-åriga bröllopsdag, så är jag genomförkyld...inte alls kul!!! Ska krypa ner och sova effektivt nu och hoppas verkligen på att kunna jobba imorgon, men för säkerhetsskull har jag inte ringt och friskanmält mig helt än. Får ställa klockan extra tidigt imorgon och gå upp i god tid och se hur jag mår. Jag får ju i stort sett aldrig feber, men hela jag känner mig febrig. Näsan rinner i ett och huvudet känns tungt.

Nu ska jag inte gnälla mer...istället får jag vara tacksam att jag inte har ont i magen mer och att detta faktiskt är höstterminens första förkylning för min del. För att jobba i förskolan så har jag faktiskt klarat mig riktigt bra!

Ett annat plus är att jag lånade med mig Max och Felix till kalaset idag och sen följde Felix med mig hem här, en dag i förväg. Så lite extra mystid med dem blev det och på tisdag är båda här, precis som det ska va!

Och avslutningsvis ett stort grattis till mina älskade föräldrar som idag varit gifta i 40 år!!! Bra jobbat!

Nu: vatten, mediciner, nässpray, näsdukar och sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar