torsdag 30 september 2010

Solen skiner...

och det hade varit underbart att vara ute i den fina höstluften...men ligger hemma i soffan och har ont i magen. Är inte så säker på att det är den vanliga gallsmärtan, känns inte så. Känns mer som en rejäl magkatarr eller liknande. Har ju varit med om det också förr...så nu får jag se om mediciner hjälper...eller om det kanske är någon form av magbacillusk som jag dragit hem från jobb... Tråkigt är det i alla fall!!! Ju längre tid det går utan sjukdom, desto tråkigare känns det när det väl kommer igen...men det är bara att bita ihop och invänta att det går över.

Barnen är i alla fall hos Lars så dom slipper detta denna gången, det är i alla fall skönt. Henrik är på utbildning i Malmö ett par dagar även denna vecka, så han kom hit igår kväll och kommer att vara här på kvällarna och helgen fram till söndag förmiddag. Skönt!

Frustrerande att ligga sjuk och se allt som skulle behöva göras i hemmet men inte orka. Försökte dammsuga upp lite smulor, grus och skräp i köket innan och det var precis det gick. Tur jag inte har några större städnojjor :-)
Nu ska jag sjunka ner i soffan igen och varva läsning med lite svtplay-program som jag missat. Är det magkatarr så är det ju just vila och avkoppling som är det allra viktigaste. Och att aaaandaaaassssss.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar