torsdag 17 juni 2010

Mitt hem...

...är min borg...heter det väl? Med så många sjukdagar jag haft på sistone så blir mitt hem min borg i dubbel bemärkelse... Dels är jag väldigt mycket hemma...dels tillåter inte ekonomin några större utsvävningar heller så semestern i år hoppas jag blir en billig variant :-)

Att tillbringa så mycket tid hemma som jag gör periodvis är på gott och ont. Mest ont när det beror på sjukdom. Då ligger jag här i en soffa och ser hur trist här ser ut. Vankar rundor i lägenheten och ser allt som jag skulle behöva ta tag i men har inte orken.

Mitt stjärntecken är Kräftan och det specifika för kräftor är att vi är hemkära och familjekära. Det kan nog stämma rätt bra på mig, typ "jag trivs bäst häääär..." Men ibland når även det gränsen. Nu har jag bott här i snart 2½ år och det känns fortfarande inte som jag har inrett färdigt lägenheten. Det är mest vardagsrummet som är katastrof. Nya tapeter sedan i höstas men efter det har inget hänt. De gamla gardinerna åkte upp, som egentligen har gjort sitt, inte en enda tavla finns på väggarna (villket kan tyckas lite knäppt mtp att jag målat en del...) och jag har definitivt inget "piff". Först har jag skyllt på brist på tid, ork och pengar att handla nytt för. Men jag har fått en insikt... (huh)...JAG HAR INGEN KÄNSLA FÖR DET HÄR.

Jag är ingen estet eller naturbegåvning när det gäller inredning så som många är. Jag har inte känslan och inte intresset helt enkelt... Jag är nog mera praktisk av mig. Bara saker och ting fungerar så nöjer jag mig...men egentligen inte...jag skulle gärna vilja ha det lite mer piffigt och ombonat hemma hos mig.

Jag tror att inredare som Simon & Thomas skulle kunna göra underverk här. När Felix hörde det så sa han; Nä mamma, det är nog bättre med dom andra två killarna... Han menade Roomservice...tyckte nog de var lite mer "lagom" för vår smak. :-)
Får kanske kolla upp om de är ute efter några nya projekt...det hade väl varit något?

I väntan på det ligger jag här i min soffa och försöker blunda för de kala väggarna, min kaosartade förvaring och min egen oförmåga...

Hör av er om någon känner för att komma med lite gratistips ;-)

2 kommentarer:

  1. ojoj Maria. Tur du inte bor med min Magnus :) han är likadan bara det är praktiskt och fungerar....tror du på konflikter i vårt hem eller? Jag är ju lite inredningsnörd och bara älskar att hålla på :)Jag har lärt mig genom åren att "få till det" med nästan inga pengar samt att jag mår mycket bättre om jag bara tar mig kragen och får ordning. Skaffa lite roliga inredningstidningar och stjäl hej vilt av dyra idéer. Titta dig omkring och se vad du kan ändra, måla om etc. Det gäller dock att hitta tidning som passar dig. Bland mina närmaste vänner är inredningsintresset stort men vi har 4 totalt olika hem :)))
    Vill du kan jag ta med lite tidingar till dig på måndag så får du börja någonstans :)))
    Kram och hoppas att helgen blir bra

    SvaraRadera