söndag 23 maj 2010

Började dagen aktivt sen helgar vi vilodagen

Upp kl.8 för att koka gröt till barnen och sen iväg med Felix lag på match i Marieholm. 3-3 blev slutresultatet efter en spännande och tempofylld match! Kul att se dem spela 7-manna, nu börjar de komma in i det lite annorlunda spelet även om de gärna klungar ihop sig lite i mitten. Men de kämpar kanon och vi hejar allt vad vi kan!

På hemvägen besökte vi min morfars och mormors grav i N Skrävlinge. I september skulle min morfar fyllt 100 år och i december skulle min mormor bli 102. Nu är det 19 respektive 5 år sen vi miste dem. Tyvärr har inte barnen så mycket minne av mormor som var den enda de hann träffa, men ett besök på kyrkogården blev det i alla fall idag.

Väl hemma blev det lunch och jag hade därefter beordrat städning här hemma. Lunchen klubbade mig dock totalt så jag förhandlade till mig 15 minuters powernap i soffan först. Oj oj oj, 1½ timme senare vaknade jag och då sov Felix i den andra soffan... Max var den enda som städat... Fy skäms.... Eller så är det klapp på axeln för att vi tillät oss att koppla av! Ja så får det bli, det låter mycket bättre!

I onsdags var jag hos en ny frisör och klippte mig, ännu kortare den här gången. I fredags hjälpte mamma mig att färga håret med en ny sorts färg. Såhär blev resultatet och jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar