måndag 19 april 2010

Äntligen är barnen på ingång...

Veckorna rusar verkligen iväg och det är jag glad för eftersom det innebär att jag fort får träffa mina barn igen. Sen kunde tiden gå lite sakta när de är här så man hinner med allt ordentligt ;-)

Helgen har varit lugn & skön. Henrik har varit här, vi har tagit det väldigt lugnt med långa sovmornar, promenad, långa pratstunder om allt mellan himmel och jord. Det är så skönt att kunna sitta i timmar och bara prata och känna att man kan prata om allt möjligt. OCH SKRATTA åt allt möjligt - känns lika viktigt!!! Var också på Galleri Gamla Staden och tittade på Ulf Lundells konstutställning. Det imponerade mer än jag trodde - Henrik köpte t.o.m. en tavla!

Lördagkvällen tillbringade jag med ett gäng tjejer hemma hos en god vän. En supertrevlig kväll med en massa skratt, god mat & dryck och trevligt sällskap! Kul med något sånt emellanåt!!!

Måndag idag som sagt och jag har fått hem Felix här idag. Vi provar ett nytt upplägg nu, nämligen att Felix är den som kommer hit på måndagen för att få lite mer ensamtid med mig. Imorgon är det Max tur att komma hem, och eftersom han är uppe längre på kvällarna så blir det automatiskt gott om tid för oss också imorgon kväll. Det har fungerat jättebra idag, trots att Felix hunnit med träning. Nu sover han dock gott inne i min säng...så får det bli när inte mamma hunnit bädda hans säng efter tvätten igår...men han protesterade knappast. Om det gör att han sover lugnt och tryggt så får han mer än gärna sova hos mig. Det finns ju plats!

Imorgon är det FEST hela dagen på jobb!!! Förskolan fyller 40 år och det ska vi fira hela dagen! Bl.a. ska jag hålla i ett Mini-Röris-pass (Friskis barngympa), vilket jag hoppas ska funka bra trots att jag känner mig lite stel i kroppen efter min & Henriks långa långpromenad igår. Försökte råda bot på det idag genom att ta en promenad till medan Felix tränade. Så än så länge börjar veckan bra med lite nyttig vardagsmotion :-) Ska försöka lägga lite kraft och tid på det under Felix träningskvällar. Så...nu har jag satt det på pränt och ni är många som kan kolla mig...frågan är om det var ett klokt drag? ;-)

Ha en underbra vecka, för det tänker jag ha!

Jag mår bra! Jag är glad! Jag är lycklig! Jag har världens goaste barn och världens bästa Henrik!
(Och såklart föräldrar, syskon, vänner, jobb m.m....)

Kan det bli mycket bättre???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar