fredag 19 mars 2010

Jag gillar mitt jobb! OCH fredagar...

...låter det motsägelsefullt??? Behöver det väl inte vara... Jag brukar undvika uttalande som "måtte det va helg snart" eller liknande eftersom jag tycker det låter som att man inte är nöjd med sin arbetsvecka... Jag stortrivs verkligen på mitt jobb, jag är jätteglad att jag efter min långa sjukskrivning för några år sen, fick arbetsglädjen tillbaka så att det nu känns toppen att gå till jobb varje dag!!!

Men...

...den stundande helgen känns verkligen underbart välkommen! Det har varit en ganska hektisk vecka både på jobb och privat. Det har varit mycket tider att passa och mycket som hänt även på kvällarna. Därför var det skönt att jag hade stängningstider både igår och idag, vilket gjorde att jag kunde sova lite längre i morse. Till skillnad från många andra så tycker jag det är skönt att stänga, hellre det än att öppna 6.30! Ni som känner mig vet att jag aldrig varit någon morgonpigg person... Tyvärr är det mest när jag har barnen hemma som stängningen strular till det lite eftersom jag inte hinner hämta Felix innan fritids stänger. Max har varit jätteduktig och ställt upp och hämtat lillebror men nu tränar han de dagar jag stänger. Vi får väl se hur vi löser både det och öppningsmorgonen på onsdagar efter påsk då vi har ett nytt schema...men det löser sig säkert!

Ikväll har jag varit själv hemma och det har varit superskönt! Jag lämnade in lite (mycket?) barnkläder och leksaker till barnloppisen på Rockaden som är imorgon, sen ägnade jag lite tid i tvättstugan. Skönt att sjunka ner i soffan lite efter det!

Imorgon är det en trevlig lördag att se framemot! Ska träffa min goa vän Marika imorgon, hon kommer hit & vi ska gå och fika på Gläntan och snacka en massa. Längesen vi träffades utan barn och män! På kvällen kommer Henrik hit och det ska bli precis lika härligt!

I veckan har det verkligen varit vår i luften så kanske kan det bli en skön promenad i helgen också!
Ha en riktigt skön vårhelg alla ni där ute! Kram på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar