tisdag 26 januari 2010

Krassliga barn efter sprutan...

Äntligen kom mina älskade barn hem igen igår efter 11 dagar hos sin pappa. Eftersom vi hade en ganska tidig och ledig eftermiddag valde vi att åka till BVC direkt och låta dem få andra vaccinationsdosen. Allt gick bra, vi kom hem och åt och hade en mysig kväll. Men Max kände redan på kvällen att han mådde lite risigt så i morse var det inte så konstigt att han behövde stanna hemma. Han klarar sig dock själv och låg gott i sängen och sov när jag och Felix åkte iväg. Felix klagade lite på magont/illamående men ville till skolan och prova. På förmiddagen ringde de däremot därifrån och sa att han inte mådde bra. Som tur var kunde min snälle goe pappa & barnens morfar rycka ut så han hämtade Felix och tog sen hand om båda barnen resten av dagen. Tack snälla, där sparade jag många kronor!

Ikväll unnade jag mig en stund för mig själv på Friskis med deras härliga Ki Balans-pass som jag bara äääälskar!!! Får mig att känna mig totalt avslappnad och lugn efteråt. Barnen var duktiga och klarade sig själv under tiden. Skönt att de är så stora nu!

Henrik har hört av sig från Thailand där allt fortfarande är bra. Golf, sol och bad varvas med god mat, massage och strandjoggingturer på morgonen. Inte alls avis... ;-)

Nu ska jag ta en kvällsrunda i lägenheten och röja upp innan jag kryper ner i sängen och lägger mig på spikmattan. Märker tydligt att jag sover mycket bättre på natten när jag först legat en stund på den. För det mesta somnar jag på den och vaknar kanske efter en timme och försöker få loss den från min då ganska ömma rygg...men skönt är det! Har ni inte testat så gör det! OCH Ki Balans på Friskis! Me like :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar