tisdag 15 december 2009

Rapport från helgen

I lördags hälsade vi på våra goda vänner i Trelleborg. Max stannade hemma för att gå på Nightcap med kompisar och Felix följde med mig. Henrik kom också dit, till Felix stora förtjusning.
I söndags var det Luciadagen och i brist på flickor i familjen så ställde Felix upp när det var dags att lussa hos mormor och morfar. Sötaste lucian nånsin, eller hur?
Även Max nappade på att lussa så han och jag fick va tomtar. Felix hade ju lagt beslag på mitt lucialinne.
Mormor och morfar blev överraskade och glada och bjöd oss på lussefika.
Väl hemma igen var det dags för Felix att (äntligen) få julpynta lite. Vårt ljusfat fyllde han med hasselnötter, valnötter, stjärnanis, kanelstänger, torkad citron och apelsin. Det sprids nu underbara dofter i vardagsrummet.
Jag har länge snackat om att fixa en dörrkrans men inte blivit färdig...men mamma hann före och nu är det såhär fint på ytterdörren :-) Tack snälla!
Idag har barnen åkt till sin pappa och det blev väldigt tyst och tomt här hemma. Nu kommer de inte hit förrän på julafton tyvärr, men jag får försöka fylla tiden ändå, vilket nog inte blir några problem. Jag har en julafton att förbereda och det ser jag framemot! Ska bli mysigt och kul att få fira hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar