onsdag 9 december 2009

Dags att lägga lutfisken i blöt...

ANNA-dagen idag och då är det väl dags att blötlägga Lutfisken. Ingen aning egentligen eftersom jag aldrig gjort det, åt det för första gången förra året men det blir nog ingen i år. Främst tänker jag idag på min farmor som vi saknat i snart ett år. Julen förra året förknippar jag mycket med henne eftersom det blev de sista gångerna vi tillbringade tillsammans.

Jag är fortfarande hemma från jobb och har precis meddelat att det blir så imorgon också. Är mer täppt än snorig nu, men har väldig huvudvärk. Händer ganska ofta att min förkylning fastnar i ögonen och bihålorna. Sovit lite dåligt i natt också eftersom Felix var orolig som vanligt. Lämnade killarna i skolan i morse men pappa har lovat att hämta Felix. Känns skönt eftersom jag känner mig frusen och ruggig. Häller i mig massor av te!

Det är i alla fall skönt att ha en fungerande dator. Kan pga irritationen i ögonen inte läsa så mycket, men datorn kan iaf hjälpa mig att uträtta lite ärende. Har fixat de sista (nästan) julklapparna på nätet idag. Ett bra sätt att slippa undan julstressen i butikerna. Nu ska jag bara hitta på någonting till Henrik också.

Nu behöver jag en varm dusch innan pojkarna kommer hem.
AAaaaaaaaattttjjjjooooooooooo.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar