tisdag 24 november 2009

Roligare kan man ha för pengarna...

...nu börjar jag bli riktigt trött på alla sjukdomar, krämpor och skavanker som kostar energi och pengar! Efter att redan ha lagt ca 4000 kr hos tandläkaren sen i somras så var det lätt att hålla sig för skratt idag när jag fick köra dit akut och vackert betala 600 kr till... Har haft värk och ilningar i en kindtand en tid men idag stod jag inte ut längre. Fick en akuttid och hade sen turen att de hade tid att åtgärda problemet också. Tyvärr var det hål (igen) och lite meckigt att komma till och laga så jag satt nog och gapa i en timme och efter det var jag helt öm och bedövad i flera timmar. Ikväll när bedövningen började släppa så gjorde det ännu mer ont och det är nog första gången jag behövt ta värktabletter efter en lagning.

För övrigt har jag i alla fall mått ok idag, trött men ok. Hade planerat att träna ikväll men det fick jag ställa in. Det blir lite dåligt med det när barnen är hemma, men jag får göra det så fort det går. Istället påbörjade vi adventsfixet. Ljusstakar och stjärnor är på plats, även om det är några dagar till söndagens första advent. Men för att slippa stressa så var det skönt att få det gjort idag. Har däremot bestämt att det inte blir någon förnsterputsning. Det är ändå så mörkt och dystert hela dagarna så det är ingen som ser om fönstren är rena eller skitiga.

Har också hunnit med att betala räkningarna - månadens tråkigaste uppgift. En dyr månad är det ju framför oss också...och ett extraknäck är ju inte att tänka på eftersom jag redan tycker att jag jobbar för mycket...men en trisslott kanske...??? ;-)

Nu ska jag försöka komma i säng och också få Max att slita sig från Champions league matchen på tv...känns som om det är läggdags även för honom.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar