tisdag 27 oktober 2009

Back in business...

Idag var det med glädje jag klev ur sängen när klockan ringde - äntligen dags att jobba igen efter 2 veckors sjukskrivning. Felix var lite seg att få upp men sen tyckte han det var kul att cykla till fritids och leka med kompisarna hela dagen. Höstlovet är igång och på fritids fick de gå iväg och testa på Judo. Det var jättekul men inget han ville börja med som fritidssysselsättning.
Imorgon ska dom ta buss till Asmundtorp och spela innebandycup mot andra skolor. Spännande!
På mitt jobb möttes jag direkt av beskedet att båda mina kollegor var sjuka (tydligen var vi alla tre borta igår - inte så bra), men jag fick bra hjälp av vikarier och kollegor så dagen flöt på riktigt behagligt.
Sen blev det middagslagning hemma innan jag chockade kroppen (och alla i min omgivning?) och stack bort till Friskis & Svettis för att gå på Ki Balans. Det har jag verkligen längtat efter, men tyvärr är det bara en gång i veckan och det var längesen jag var både frisk och ledig en tisdagkväll. Det kändes i alla fall jättebra att komma dit och träna, sen hem till barnen som var duktiga och klarade sig själv under tiden. Efter att ha nattat Felix sjönk jag ner i ett varmt bad med en kopp te. Gott!
Ovanligt energirik sa jag sen ja till Max när han ville spela ett fotbolls-quiz, vilket han naturligtvis utklassade mig i...
Henrik har rapporterat från ett varmt och soligt Gran Canaria att allt var bra, även om han verkade önska att golfspelet gått lite bättre...men positiv som alltid så berömde han sina kompisars spel istället.

Det märks att jag har stora barn, både igår och idag vill jag gå och lägga mig före Max...men så är det ju också höstlov... Idag hjälpte han mormor att passa Melker efter en ordentlig sovmorgon.

Ha en bra vecka!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar