onsdag 9 september 2009

Körig vecka...

Det blir en kortis här nu bara, sängen kallar...
Förkylningen försvann, helgen blev bra, jobb igen i måndags. Fullt upp varje kväll med Felix träning, föreläsning, klippning, planeringsmöte och föräldramöte. Känner mig lite trött... Men föreläsningen igår om Kost och Hälsa inspirerade mig lite så nu gör jag ett försök att vänja min kropp att klara sig utan en massa mackor och socker...får se hur det går.

På tal om det så måste jag säga att jag är lite besviken på er läsare ;-) Sedan jag bad om middagstips så har ca 30 besökare varje dag varit inne på min blogg. Gissa hur många middagstips jag fått? Svar: NOLL!!! Taskigt ;-)
Nu skulle jag dock vilja ha lite tips från någon som testat det här med att ta bort socker genom att minska på kolhydraterna och istället öka på fettet. Jag vill ha förslag på vad jag ska äta! Men om ni inte kan nåt om det så får ni gärna skriva ner några "vanliga" middagstips som kan passa en barnfamilj:-)

Tråkiga nyheter: Min röda cykel blev stulen i helgen. Jäkla skit! Blir man inte rasande? Låst och parkerad utanför huset också är den plötsligt i måndags eftermiddag bara borta. Har precis polisanmält det på nätet och anmält det till försäkringsbolaget, men det har jag nog inte mycket för...den var 15 år gammal, men nog så bra. Så i fortsättningen får jag cykla och Henrik springa bredvid ;-) ...(men det kanske får bli så eftersom han glömde min namnsdag idag...;-) )

Nu måste jag dyka ner i sängen, jobb 8 timmar imorgon sen direkt till Max föräldramöte. Ska bli spännande att träffa hans nye lärare.

Vi hörs! /Maria (Annette)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar