lördag 29 augusti 2009

Nu är det grejer på gång...

...efter lång tids funderande och många lästa reklamblad (och en hel del svordomar över min stationära dator som hänger sig minst en gång om dagen) så blev det idag äntligen affär! Jag har varit och köpt en laptop och till den en extern hårddisk och en router. Köpa det var inte så svårt...nu ska eländet bara igång... Så..om det dröjer innan jag uppdaterar bloggen så vet ni varför... Men håll gärna tummarna :-)

För att stärka självförtroendet inför detta, samt öva upp simultankapaciteten (men mest för att slippa stressen kommande barnvecka) så har jag nu haft spisen full med stekjärn och kastruller. Insåg att det kunde vara bra att vara lite förberedd och har därför tillagat både Kycklinggryta, Chili con carne och Pannkakor samtidigt. Pannkakorna blev för övrigt jättegoda :-) Om en stund tänkte jag ge mig i kast med det tekniska...känns nästan som jag vill skjuta upp det så länge som möjligt, men lika bra att ta tjuren vid hornen nu när jag väl köpt hem grejerna! Kan ju vara bra att ha mycket middag färdiglagad om det skulle ta flera dagar att installera datorn :S

På återseende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar