måndag 20 april 2009

Måndagsrapport

I morse trodde jag aldrig att jag skulle komma ur sängen, och än värre verkade det för Felix. Till sist lyckades vi men jag var väldigt trött och öm i magen. Bad Max följa Felix till skolan och det gick bra. Första gången som dom fick cykla dit tillsammans, men det hade gått bra. Bara en väg att korsa, sen cykelväg hela sträckan. Börjar bli stora...även min lille minsting..hmm..

Tillbringade förmiddagen i soffan, fick samtal från Försäkringskassan bl.a. Börjar känna mig lite smått stressad över deras nya regler nu... vid kommande årsskifte har jag nämligen förbrukat mina sjukdagar som jag kan få ersättning för från FK. För att få nya dagar måste jag jobba minst 90 dagar. För att få ersättning som jag kan klara mig på innebär det att jag måste jobba 100% minst 90 dagar och det har jag inte gjort på väldigt länge, eftersom min mage bråkat med högst 2 månaders mellanrum. Blir alldeles snurrig i huvudet när jag tänker på det, men kan samtidigt inte hålla på och oroa mig för mycket över det. Jag får fortsätta sträva efter att kunna klara öka på till 75% så snart som möjligt, så kanske jag kan komma upp i 100% också innan årsskiftet. Men med min sjukdomshistorik så har jag lite svårt för att tro att jag ska kunna va frisk 90 dagar i följd... må hända att jag låter pessimistisk nu, men är snarare realist... kan fortfarande inte förstå hur man kan ändra reglerna så att sjuka står utan ersättning, fattigdom är knappast bra för hälsan... Så idag när jag var lite upprörd så skickade jag ett mail till Socialförsäkringsminister Christina Husmark Pehrsson, beskrev min situation och ställde en enkel fråga: Vem ska försörja mig och mina barn efter årsskiftet om jag fortfarande är sjukskriven? Ska bli spännande och se om jag får svar...hmm..

Efter skolan så har pojkarna idag varit mycket ute och sen var det fotbollsträning för båda ikväll. Lyckades faktiskt ta mig dit på cykel och mådde lite bättre ikväll. Men har fått ta panodil flera gånger idag och det får jag nog fortsätta med lite till. Har bestämt att jag är hemma veckan ut så att jag säkert är ok till måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar