fredag 3 april 2009

En ledig fredag med barnen!

Idag fick jag en välbehövlig ledig dag! Vi var på en (jättebra) föreläsning med jobb igår och som kompensation för det så tog jag ledigt idag, vilket innebar att jag hade hela eftermiddagen ledig med barnen. I vanliga fall jobbar jag alltid eftermiddagen den fredagen dom är här och det är ju lite synd. Även om jag varit hemma en del med både barnen och mig pga sjukdom så var det helt annat idag när jag kunde njuta av ledigheten.
När barnen lämnats på skolan körde jag till sjukgymnasten i Svalöv för en välbehövlig behandling, därefter hälsade jag på mina före detta kollegor i Teckomatorp, jättekul att träffa er allihop! Tyvärr saknades Nettan som brutit foten på jobb igår, stackare!
På väg hem köpte jag lite nya blommor och sen hämtade jag pojkarna. Det har varit ett underbart strålande väder idag, men trots det valde vi att tillbringa eftermiddagen inomhus. Jag hade länge länge lovat dom att åka till Busfabriken i Hbg och nu äntligen var alla friska och vi hade tid till det. Pojkarna hade jättekul och jag satt och läste och njöt av solen på deras uteplats. Tror vi var rätt så nöjda alla tre när vi körde därifrån efter nästan tre timmar.
Väl hemma hjälptes pojkarna åt att laga middagen, Max stekte lax, Felix rörde ihop en jättegod romsås och jag skalade potatis. Allt blev toppen och båda pojkarna sa flera gånger att det var jätteroligt att laga mat! Kanon!
Nu har dom somnat sen nån timme tillbaka och jag har förberett matsäck till morgondagen. Kl.6.40 är det nämligen samling för Max fotbollslag för att spela Kamratcupen i Höganäs/Lerberget. Okristlig tid att börja en lördag, men vädret verkar bli bra så det blir säkert en härlig dag!
Förresten tappade Felix sin 5:e tand idag, så nu har han en rejäl lucka i ovankäken, där tre tänder på rad saknas :-)
Önskar er alla en skön helg, njut av våren och varandra! Kram på er!

1 kommentar:

  1. hej!
    Har hittat din blogg av en slump, och gillar den;)
    Kommer nog tillbaka.
    Skickar en hälsning.

    SvaraRadera