torsdag 5 mars 2009

Från den ena till den andra...

...och det handlar om feber, virus, baciller och annat skräp!
Jag hann jobba idag, Max var hemma själv och Felix var i skolan. Så långt allt frid och fröjd!
Vi hann väl vara hemma ett par timmar när Felix plötsligt kom till mig och var alldeles rosig om kinderna och varm! Jodå, över 38 graders feber, stackare! Max hade precis sagt att han kände sig tillräckligt bra för skolan imorgon, jag hade så smått börjat fundera på helgplaner också händer det här - igen!
Jag tog en koll i almanackan och kom fram till att detta året, som nu avverkat 10 veckor, så har jag jobbat 3 hela veckor, men två av dessa har Felix varit sjuk men varit hos pappa. Alltså endast en vecka hittills i år som jag och barnen varit helt friska alla tre samtidigt. Det är inte klokt! Man skulle kunna tro att dom är 1-2 år och precis börjat inskolas... Men, men inte mycket att göra mer än att hoppas på förstående arbetsgivare och kollegor!
Som tur är hade vi inte hunnit planera något till helgen så nu har jag lovat pojkarna att vi ska ha en Harry Potter-helg och se igenom en massa filmer. Jag har bara sett första och det va längesen. Kan nog bli mysigt! Hoppas alla ni andra är friska! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar