onsdag 18 februari 2009

Kalasförberedelser

Imorgon är det en stor dag - Max fyller 11 år och jag har varit mamma lika länge. Känns helt sjukt vad fort tiden gått. Känns som ett par år sen jag låg där på sjukhuset och knappt fattade vad det var som hände när personalen stack iväg med honom till kuvös på barnintensiven tillsammans med pappa Lars.
(Här är Max med pappa på jobb när jag låg på sjukhuset i samband med Felix födelse -02)

Men nu är han stor och välmående och idag har han varit jätteduktig med att förbereda lite inför födelsedagen. Han har städat sitt rum, dammsugit hela lägenheten, varit och handlat, burit ner lådor i källaren med hjälp av morfar och nu precis har han bakat ne.... nä jag menade chokladbollar... Visst ser dom goda ut? Får se hur många som är kvar till kalaset imorgon eftermiddag ;-)

Felix har hjälpt mig att handla mat och dessutom har jag köpt presenter till min brorson Oliver och hans systerson Elias (hängde ni med nu?) som båda fyller år på fredag (16 respektive 1 år).
För övrigt pågår arbetet med att få lägenheten i drägligt skick och jag känner verkligen att jag tog mig lite vatten över huvudet... Kan inte direkt säga att jag längtar efter nästa etapp av renoveringen... Men igår var mamma här och hjälpte mig att putsa fönster och hänga upp gardiner, och idag fick vi ringa pappa som gjorde en utryckning för att hjälpa oss ner med tunga saker i källaren (än en gång - vad skulle jag gjort utan mamma & pappa?). Jag själv hade nämligen lite träningsvärk efter att ha varit på ett Ki Balans-pass igår med en inlånad ledare från Helsingborg. Nya muskler fick jobba men det var riktigt skönt. Behövde en liten stund för mig själv mitt i städröran.
Nu blir det till att ta ett ryck igen...suck...för imorgon är det födelsedag och då vill vi slippa städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar