onsdag 4 februari 2009

Har man inget att göra så skaffar man sig...

Max förkylning slog till rejält igår med både rinnande näsa och ögon. Han ville helst inte vara ensam hemma så idag är jag hemma från jobb. Plötsligt hörde jag ett fasligt oväsen från vardagsrummet och jag rusade dit. Då hade han varit på väg att välta en bokhylla över sig så en hel drös med fotoramar och fotoalbum ramlade ner över hans fötter. Så det blev till att sopa upp glasskärvor och sortera album m.m. När jag ändå var igång med det tyckte jag lika bra att jag kunde fortsätta. Bokhyllorna det handlade om har jag länge funderat på att flytta och nu var de ju ändå tomma... Dessutom är det vår tur nästa vecka, att få bytt fönstren i lägenheten, så hyllorna stod ändå i vägen. Nu har jag på prov flyttat ut dom i hallen och får se om dom passar där. Här är ett fasligt väsen i huset eftersom fönstren hos grannen ovanför byts idag. Trist att det blir vår tur precis till sportlovet när Max ska vara hemma...och dessutom fylla år... Vi får väl smita iväg så mycket vi kan. Men när fönsterbytet är klart ska jag planera för att tapetsera om och måla i vardagsrum och mitt sovrum. Har redan lite idéer om hur det ska bli... Pappa är redan förvarnad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar