fredag 2 januari 2009

Är det svårt att förstå...


...att detta är min favoritplats på jorden...? Nåväl, nu är jag inte speciellt berest, men ändå... Idag tog jag en stärkande vinterpromenad och som så många gånger förr var det stranden som var målet.
Idag var det ett underbart vinterväder, ca 5 minusgrader, vindstilla och strålande sol.
Vid den här stenen har jag vilat många gånger under mina promenader de senaste åren. Varje gång jag kommer dit njuter jag av att ha förmånen att bo så nära en så vacker plats. Samtidigt är platsen förknippad med perioder då jag mått ganska dåligt och promenerat för att rensa skallen. Idag var det dock en ren njutning att var ute. Jag fick en extra ledig dag idag eftersom min kollega var snäll och ringde i morse och sa att jag kunde stanna hemma, eftersom det var väldigt få barn på förskolan. Eftersom mitt nyårslöfte är att ta bättre hand om mig så började året mycket bra eftersom det i detta underbara väder var väldigt lätt att komma ut.

Solen i ögonen och rödfrusna kinder, men gud vad skönt det var. Det blev en promenad på 50 minuter så jag är ganska nöjd!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar