måndag 5 januari 2009

En natt på akuten...

Så var det dags igen för ett besök på akuten i Lund. Denna gång berodde det dock inte på magen. Plötsligt i går eftermiddag fick jag väldigt ont i huvudet och konstiga synrubbningar med en massa prickar. När jag vilat en stund försvann prickarna men istället kände jag stickningar i vänster hands fingrar och i vänstra halvan av munnen och läpparna. Då blev jag lite rädd och ringde sjukvårdsrådgivningen, där jag fick rådet att direkt åka in till akuten för att undersökas. Eftersom barnen precis var på intågande fick dom åka vidare till mormor & morfar för att stanna hos pappa medan mamma skjutsade mig till Lund. Väl på plats fick jag hög prioritering och undersöktes väldigt grundligt av en neurolog + fick gjort en CT-röntgen av huvudet. Efter detta kunde de utesluta några allvarliga saker och läkaren sa att det förmodligen handlat om en kombination av spänningsvärk och ett migränanfall. Så efter att ha tillbringat tiden mellan 19.15-02.00 på akuten, tillsammans med min mamma, så kunde vi åka hem igen, lugnade av att det inte var något allvarligt. Barnen hade redan somnat hemma hos morfar så jag följde också med och sov där. När barnen vaknade till på natten och såg att jag låg bredvid dom, blev även dom lättade över att jag kommit hem så fort. Dom har fått stå ut med en sjuk mamma tillräckligt länge nu och är vana vid att jag får stanna på sjukhuset lite då och då, så dom var inte så förtjusta när jag behövde åka in igen igår.
På röntgen kunde dom också se att det fortfarande fanns vätska i bihålorna och det gör också att jag får lite ont i huvudet. Nu hoppas jag att den månadslånga förkylningen kan gå över snart så jag kan jobba som planerat från onsdag. Idag har jag haft lite huvudvärk kvar men inga av de andra symptomen. Hoppas detta var en engångshändelse men doktorn talade noga om att jag ska komma tillbaka direkt om jag får likadana besvär fler gånger.
Ingen vidare frisk start på det nya året...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar